As a digital processing tool for corporate fashion, our customized online store makes your day-to-day work easier. But what are the actual advantages of an employee store?
Who doesn’t know that? Ecxellists are “tinkered with” for days on end in order to laboriously manage different employee sizes and orders. In the end, not all the information could be entered there, as individual employees were always late or on vacation. When the list is finally finished and sent off, some employees change their size again… . When the goods are finally delivered, everything has to be distributed manually to the individual employees. Home office and vacation then lead to further problems.
With a company-owned online store – similar to our store for sustainable textiles – these problems can be solved. In such a store, only your own corporate fashion, employee or work clothing is displayed. On request, every employee or department can simply order their own garments “on demand” – individually and promptly. All product and order questions are answered directly by our competent service team. If required, it is even possible to set up a budget per department/employee so that you have full control over your purchasing volume and expenditure at all times! This service will then be invoiced collectively on a monthly basis to a billing address specified by you.
An employee store offers you numerous advantages such as
With this logistics model, we take care of all the work steps for you. This includes, for example, ordering your articles, booking in incoming goods, storage, order processing via your own employee store, picking for individual employees or departments and national or international dispatch processing. You can choose to pay for items on storage or monthly on delivery – the choice is yours. We also offer drop shipping solutions for other suppliers in your store. These items can also be stored with us and shipped from here. On request, we can even take care of returns management, stock maintenance and inventory. As you can see, all details can be individually arranged and furnished according to your wishes.
Make your day-to-day work easier today and leave the complete handling of your employee clothing to us through your own employee store!
Wir freuen uns über die langjährige und gute Zusammenarbeit mit textilekonzepte, die jederzeit flott und zuverlässig läuft, flexibel ist und vor allem immer eine gute Qualität bietet!
Wir haben für unsere Belegschaft mit textilekonzepte zusammen eine komplett neue Dienstkleidungskollektion entwickelt. Die kreative und fachkompetente Beratung bei Farb- Schnitt- und Materialauswahl war top, 5 Sterne dafür. Die anschließende Abwicklung, bis zur Auslieferung an unsere Beschäftigten -immerhin waren 1.500 Pakete auf den Weg zu bringen- war aus verschiedenen, meist logistischen Gründen, die zum Teil höherer Gewalt geschuldet waren, herausfordernd. Daher ein kleiner (eigentlich nur halber) Sterneabzug. textilekonzepte ist in seinem Tun sehr professionell und lösungsorientiert und es macht Spaß mit einem so netten und freundlichen Team zusammenzuarbeiten. Wir werden unsere Zusammenarbeit gerne weiter ausbauen und ich kann hier ein klare Empfehlung aussprechen.
textile Konzepte ist seit einigen Jahren verlässlicher Partner für Sonderproduktionen.
Das tolle Team bearbeitet unsere Wünsche zuverlässig, schnell und kompetent.
Tolle Auswahl, die sich gefühlt stetig erweitert. Der Nachhaltigkeits-Gedanke gefällt mir dabei auch sehr gut.
Es gibt für alles eine Lösung, mit toller Beratung, sollte man mal selber einfach keine Ahnung oder Idee haben.
Wir arbeiten sehr gerne mit Textile Konzepte zusammen, die Bearbeitung unserer Projekte erfolgt zuverlässig, schnell, kompetent und die Produktionsergebnisse sind so wie gewünscht.
© 2023 textilekonzepte GmbH Eiffestraße 422, 20537 Hamburg
Imprint – Data protection – AGB